Profile Picture
Stel je vraag aan Arsalan Recruiter
Wil je meer weten over een vacature, onze aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden of heb je gewoon een vraag over het werken bij Joulz? Arsalan helpt je verder! Neem contact op via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres.
Joulz B.V. - Manager Financial Planning & Analysis (FP&A)
Overslaan naar content

Manager Financial Planning & Analysis (FP&A)

  • Hybride
    • Joulz (Delft, Zuid-Holland, Nederland)
  • € 5.535,14 - € 7.817,71 per maand
  • Finance

Functieomschrijving

Manager Financial Planning & Analysis (FP&A)

Als Manager Financial Planning & Analysis (FP&A) speel je samen met je team een cruciale rol in het ondersteunen en adviseren van het senior management met financiële analyses, prognoses en rapportages. Wil jij meebouwen aan de Nederlandse kampioen in energie-transitie oplossingen? Dan is deze rol voor jou!

Dit zijn je werkzaamheden

In deze rol ben je verantwoordelijk voor de FP&A-cyclus binnen Joulz. Samen met je team van drie FP&A-professionals zorg je voor betrouwbare prognoses, stuurinformatie en adviezen die richting geven aan de business. Je werkzaamheden zijn onder meer:

  • Leidinggeven en coachen van een team van drie FP&A-professionals

  • Opstellen, onderhouden en verbeteren van financiële modellen (Cash Flow, P&L en Balance Sheet) ter ondersteuning van business planning

  • Managen van het budgetteringsproces en periodieke forecasts in nauwe samenwerking met budgethouders

  • Leiden van het strategisch financiële planningsproces (LTP) en afstemmen met onze PE-aandeelhouder

  • Ontwikkelen van management- en boardpresentaties voor besluitvorming over budgetten en plannen

  • Implementeren van budgetcontroles en het bewaken van transfers en revisies

  • Ontwikkelen van KPI’s, scorecards en dashboards die aansluiten op de strategie

  • Uitvoeren van performance-analyses, opstellen van verbeterplannen en adviseren bij investerings- en businesscases

  • Signaleren van risico’s en kansen en hierover adviseren richting management en board

  • Leiden van speciale projecten gericht op efficiency, data-analyse en besluitvorming

  • Ondersteunen bij M&A-trajecten

Jouw nieuwe collega’s

In deze rol rapporteer je rechtstreeks aan de CFO en geef je leiding aan een team van drie FP&A-professionals. Je coördineert hun werkzaamheden en begeleidt hen zowel inhoudelijk als in hun persoonlijke ontwikkeling. Je werkt nauw samen met de andere teams binnen de afdeling, zoals Finance (financial control & accounting, treasury en AP/AR), Legal, Product Management, Inkoop en Strategie. Samenwerken, innovatie en professionaliteit staan bij ons centraal. Dit is de plek waar je kunt groeien, leren en écht impact maken – binnen een hecht team van gedreven professionals die elke dag het verschil willen maken.

Dit breng jij mee

Je bent resultaatgericht, ambitieus en weet je team te inspireren. Met jouw scherpe analyses en duidelijke communicatie heb je de autonomie en het gewicht om richting te geven en waar nodig tegenkracht te bieden. Daarnaast breng je mee:

  • Je hebt een afgeronde wo-master in een relevante financiële richting. Een aanvullende kwalificatie zoals CFC, CPFC of CMA is een sterke pre.

  • 5–10 jaar relevante ervaring binnen FP&A, inclusief budgeting, forecasting en reporting

  • Ervaring met het aansturen van een klein team van professionals is een plus

  • Een bewezen track record in het verbeteren van kwaliteit en efficiëntie van financiële processen

  • Sterke projectmanagement-, probleemoplossende en analytische vaardigheden

  • Uitstekende Excel- en datavaardigheden

  • Vloeiend in Nederlands en Engels

  • Ervaring in de energiesector of vergelijkbare industrie is een pré

  • Ervaring in een private equity of ondernemende omgeving is een pré

  • Ervaring met projectgeoriënteerde bedrijven of recurring business is een pré

Deze voorwaarden kunnen van jou zijn

  • Elke maand €5.535,14 – €7.817,71 bruto te zien op je loonstrook (o.b.v. 40 uur per week).

  • 24% Persoonlijk Budget Wil jij elke maand een extra bedrag boven op jouw salaris? Dat haal je uit dit budget. Of koop je liever vrijheid door extra verlofuren van dit budget aan te schaffen? Of… wacht je tot einde van het jaar en geef je jezelf een eindejaarscadeau door alles uit te laten betalen? De keuze is aan jou!

  • 24,5 verlofdagen.

  • €30,- per maand als bijdrage voor jouw aanvullende zorgverzekeringen (als je verzekerd bent bij Zilveren Kruis)

  • Je bent aangesloten bij de cao Netwerkbedrijven (NWb).

  • Een flinke bijdrage aan jouw pensioenpremie bij ABP; Joulz betaalt 70%!

  • Een laptop van de zaak.

En dit hoort er ook allemaal bij!

  • Hoort een mobiele telefoon bij je functie? Dan krijg je die van ons. Of kies je voor Bring Your Own Device (BYOD)? Je ontvangt dan €30,- netto per maand.

  • Jaarlijks kun je €500,- besteden aan bijvoorbeeld jouw sportabonnement, de aanschaf van fitnessapparatuur of een coach dankzij het duurzaam inzetbaarheidsbudget. Zo zorgen we ervoor dat je je zowel vitaal als mentaal kunt blijven ontwikkelen!

  • Dagelijks gratis lunch én vers fruit op kantoor.

  • Kilometervergoeding óf reis het hele land door met een OV-vrij abonnement (dus ook in je vrije tijd en in het weekend!)

Over Joulz

Joulz heeft een duidelijke missie: we willen elk bedrijf meenemen in de energietransitie. Met betrouwbare, duurzame energieoplossingen die van de energietransitie geen knelpunt maken, maar een kans. Alles wat wij doen, doen we vanuit onze waarden: helder, verantwoordelijk, betrokken en vakkundig. Bij Joulz kun je écht impact maken. En als je van uitdagingen en afwisseling houdt, zit je goed! We hebben betrokken collega’s, we houden van de ‘can-do’ mentaliteit, we kijken naar elkaar om én we vieren successen. Dus, mag ik je uitnodigen voor een gesprek?

Zo kom je met ons in contact

Ik snap dat je na het lezen van alle informatie staat te popelen om te solliciteren. Maar heb je toch nog een vraag? Dan kun je mij bellen of appen op 06 – 11 507 982 of stuur een mailtje naar arsalan.aryai@joulz.nl. Ben je helemaal zeker van je zaak? Solliciteer dan via onderstaande button.

[Verhuisbericht]

Wij groeien uit ons huidige jasje in Delft. Daarom verhuizen we vanaf januari 2026 naar onze nieuwe vaste plek: Zoetermeer! We maken er een inspirerende werkplek van waar je kunt fijn kunt samenwerken en goede vergaderplekken hebt. Maar nog belangrijker; we krijgen er ons eigen Joulz café en een mooie ruimte om te sporten en bewegen.

Een screening is een vast onderdeel van onze procedure. In sommige gevallen vragen we ook een assessment, afgestemd op de functie en het profiel.

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar

Dit gebeurt er met jouw sollicitatie

1. Solliciteren

Enkele dagen na jouw sollicitatie zullen wij contact opnemen.

2. Uitnodiging eerste gesprek

Maak kennis met het team doormiddel van een open gesprek.

3. Assessment

Maak een assessment die jouw karakter, kracht en kwaliteiten uitlicht.

4. Tweede gesprek

Samen bespreken hoe wij jouw kracht het best kunnen inzetten binnen Joulz.

5. Aanbod

Wij doen jou een goed voorstel om samen met ons AAN de energietransitie) te werken!

Werken bij Joulz

Met innoverende en duurzame oplossingen omtrent energie infrastructuur, laadoplossingen, energiemeters, en zonne-energie maken wij de energietransitie mogelijk. Bij Joulz word je onderdeel van de oplossing!

Binnen Joulz is er een cultuur van kansen. Er is altijd ruimte voor jouw ideeën en oplossingen. Wij hechten waarde aan de ontwikkeling van onze medewerkers en stimuleren dit met opleidingen en doorgroeimogelijkheden. Joulz is een informele organisatie waar haar medewerkers zich vrij en thuis voelen.

Arbeidsvoorwaarden

24% Persoonlijk Budget

Bovenop je salaris (inclusief 8% vakantiegeld) Jij mag flexibel kiezen of je dit uitgeeft aan extra salaris, extra vrije dagen of een combinatie hiervan!

ABP pensioen

70% premie betaald door Joulz

Laptop en mobiel van de zaak

Uiteraard ontvang je van ons een laptop. En als het nodig is voor je werk ook een mobiele telefoon. Je kunt dan ook kiezen voor de regeling ‘Bring Your Own Device’ waarmee je jouw eigen mobiele telefoon en abonnement gebruikt. Je ontvangt van Joulz een maandelijkse vergoeding hiervoor.

Ontwikkeling

Jezelf ontwikkelen staat bij ons op één. Samen gaan we voor een duurzame groei.

Vitaliteit

Naast ontwikkeling staat ook vitaliteit voorop. We vinden het belangrijk dat jij fit en veilig kunt werken. En bieden je volop kansen om dat ook echt te doen

Lunch & fruit

Dagelijks gratis lunch en fruit op kantoor.

Verlof

Naast werken aan de energietransitie is er ook tijd om zelf op te laden. Je hebt 24,5 verlofdagen per jaar en hebt de mogelijkheid dagen bij te kopen.

Zorgverzekering

Bij Joulz staat dragen we graag bij aan jouw gezondheid. Daarom dragen wij €30,- per maand bij aan je aanvullende zorgverzekering (indien bij Zilveren Kruis)